Archives mensuelles : novembre 2014

Victoire de Nicolas Sarkozy. « Bravo et Bonne Chance, Mr le Président » (J.P. Raffarin).

64,50 % pour NS contre 29,18 à Bruno le Maire et 6,32 pour Hervé Mariton. Participation : 58 %. En nombre de voix 100,000 pour le vainqueur et 45,000 pour le second.

Nicolas Sarkozy a réservé sa première réaction aux militants via les réseaux sociaux : par Facebook. Signe des temps et de communion d’esprits. 

Election au premier tour et on crie à la déception.

Taux de participation record et on crie à la déception.

100,000 voix, un autre record.

Les commentateurs ont décidé du score et maintenant que ce score défini par eux n’est pas atteint, alors, oui, c’est la faute au QG de NS qui a manqué les 0,5 %. Aïe !

Bien sûr, ils n’ont rien fait pour lui saliver, pardon, je voulais dire savonner, la planche. Non, ils n’ont rien fait pour saper son retour de bout en bout. Non, ils n’ont rien fait pour le salir, jour après jour. Non. Et cela continue après sa victoire.

Est-ce une réussite ? Ah non répondent certains commentateurs. Hier, ils disaient que le retour était raté et puis non, on attendait le score et l’élection et puis non, on attend demain pour savoir s’il a vraiment réussi. Surenchère, surenchère. Mais disons que c’est le jeu. Il faut le savoir.

On compare les élections du jour avec celles d’avant, en 20 je ne sais plus combien, alors qu’il n’y a rien de comparable.

On fait semblant d’ignorer justement qu’un tel come back est unique dans l’Histoire et comporte des risques énormes et qu’il faut du cran pour y arriver.

DU COTE DES CANDIDATS ET DE L’EX TRIUMVIRAT

NS annonce le rassemblement. Il reçoit les responsables de l’UMP lundi pour créer les conditions de ce rassemblement.

J.P. Raffarin, fidèle à lui-même, Orfèvre du mot qui sied a eu le bon mot « Bravo et bonne chance, Monsieur le Président », car il semblerait que le second, Bruno le Maire se sente Président, puisqu’il impose déjà « son Renouveau » au Président élu…

En clair, j’ai perdu l’élection, mais j’exige déjà des choses. Vraiment. La démocratie à l’envers.

Bruno le Maire, je le félicite, bien sûr. Mais, je dis que si on est candidat pour monnayer son score par la suite, comme on l’a vu au moment de la primaire socialiste, où tous ceux qui se sont présentés ont obtenu un maroquin, alors, c’est nul. Lorsqu’on perd une élection, on se range derrière le gagnant sans conditions préalables, ni chantage honteux, et encore moins des mises en garde sournoises, voire une menace à peine voilée d’emprunter les voies parallèles pour continuer à exister par soi-même et à tracer son sillon personnel, en faisant entendre sa « différence ». Histoire de brouiller le panel et le jeu. Le tout en disant qu’on est au service de son parti. Certains acteurs ont le don de porter l’embrouille. C’est ainsi, il faut le savoir.

Bruno le Maire est une bulle qui va se dégonfler. Pourquoi ? Ceci est dit sans rancoeur.

Parce que son score est un condensé de sa personne plus les Juppéistes et les Fillonistes. Combien représente-t-il à lui tout seul ? Il faut éviter les injonctions de son équipe : on les a vus dans les médias faire des mises en garde…alléguant le « poids politique » ? Hein… Lequel ? 1/3 de 29,18 %. Il faut savoir raison garder. Et d’ailleurs, question poids politique, sur une échelle de 5, Juppé représente 2,5%, Fillon 1,5% et Bruno le Maire 1%. Je reconnais qu’il a progressé et fait désormais quasiment jeu égal avec Fillon. C’est le coup de l’arroseur arrosé : Bruno le Maire est parti très en retard, on le lui avait demandé et conseillé ici depuis longtemps. Mais, voilà, il attendait le signal de ses mentors, au sein d’un arrangement clanique, lui qui se disait et s’est dit hier encore contre les clans, les sectes, et toutes choses semblables. Il agit, a agi en homme de clan.

Côté affiliation, Bruno le Maire est aguerri aux combats obscurs et est dans la tradition des porte-flingues. Il était le bras droit de Dominique de Villepin, dans la lutte post-chiraquienne au pouvoir entre ces deux hommes : DDV et NS. L’histoire a tranché depuis en faveur de Nicolas Sarkozy et DDV ne fait plus de politique… sauf par procuration qui sait ?

IL EST IMPORTANT DE SAVOIR QUI EST QUI EN POLITIQUE

Entre Juppé, Fillon et NS, Bruno le Maire aura du mal à trouver un espace. Donc, il faut se rallier sans pré-conditions, ni chantage. Et encore moins des crocs-en-jambes mesquins, dans le genre du chant du Renouveau, le renouveau, comme l’Europe, l’Europe. Les militants ont tranché et ont choisi NS pas le chant du Renouveau.

Côté Alain Juppé, on le sent bien dans son communiqué, il l’a joué aigre-doux. Il félicite puis souhaite bonne chance à ce Renouveau qu’on va imposer à NS.

Bruno le Maire a défini ce renouveau en termes de changements de pratiques politiques, etc. S’il fallait le prendre au mot, NS ne devrait plus nommer tous les cadres d’avant au bureau. Donc, renouveau des cadres et pas de Bruno le Maire au bureau politique par exemple.

Si on suivait son Renouveau des pratiques, tout le mal qu’il a dit de NS lors de sa campagne était tout simplement incroyable. Du pur passé et du passif.

Quant à F. Fillon, il s’exprime bizarrement. Il félicite à demi-mot et ajoute perfide « l’union n’est pas la soumission ». Comme d’habitude, Fillon n’est pas candidat, mais donne des instructions à un vainqueur. Il fallait y aller. Surtout que Copé n’était plus là et que les médias l’auraient choisi lui Fillon contre NS… On attendait plus d’humilité de la part du premier responsable de la zizanie au sein de l’UMP 2 ans durant.

On attendait un acte de contrition pour le déjeuner sous l’herbe à l’Elysée avec un certain Jouyet qui a fait des confidences à la presse, Aïe… en révélant le pot aux roses du breakfast : en fait l’un était venu quérir la peau de NS. Schnell, schnell demandait-il à son interlocuteur. Un déjeuner exquis où l’on mangeait certainement des croissants chauds bien français* en buvant du café noir – africain, du Mexique ou du Brésil sans oublier celui de la Colombie – corsé et aromatisé dans un cadre parfumé à l’eau de cadavres. J’adore cette ambiance, pour son raffinement mortifère.

Plus tard, la fourberie conduira à porter plainte. Aïe ya ya…  Quand même, il faut sauver les apparences et effacer les empreintes des pas qui montreront la route aux enquêteurs.

Bruno le Maire ne peut pas dire qu’il faut faire de la politique autrement et être d’accord avec le mariage gay. Le mariage gay en soi n’est pas le problème, mais la façon dont tout cela a été mené est inadmissible et cela doit être revu et corrigé. J’ai dit HOLD-UP!

Les médias claironnent partout que 56% des Français sont pour le mariage gay et je ne sais plus combien pour l’adoption des enfants par les homos. Mais alors, pourquoi refusent-ils un référendum ?

Pirouette des juristes : il s’agit d’une question sociale et la Constitution ne prévoit pas de référendum pour les questions sociales. Pff… Toute question sociale est une question institutionnelle. C’est de cette manière-là que le Droit a toujours évolué, en institutionnalisant les questions sociales.

Réécrire la loi et l’abroger est possible dans le cadre d’un référendum simple :

1. Etes-vous pour ou contre le mariage gay ?

2. Etes-vous pour ou contre l’adoption des enfants par les homos ?

Deux questions et c’est décidé et tout le monde respectera la décision finale. Où est le problème.

Il restera, quoi qu’il arrive le Droit de l’Enfant et des Adolescents, à réécrire, car là aussi, il y a des abus.

On poursuivra cette discussion plus tard, maintenant qu’on est dans le « temps de l’action ».

Palme d’Or à J.P. Raffarin pour son mot concis et précis, repris ici en titre de l’article. J’adhère complètement et je signe.

Bravo ! Mission Accomplie dans le respect des personnes. Le renouveau, on ne le chante pas, on l’applique et il n’est pas forcément là où on le croit.

On parlait tantôt de « courage politique » (lire dans le billet précédent). Faire preuve de courage politique n’est pas de crier avec les loups qu’on est pour le mariage gay – surtout si on se dit démocrate – ou de prêcher pour l’adoption des enfants par les couples homosexuels, puisque tous les médias qui exercent totalitairement – c’est-à-dire arbitrairement – leur mission de propagande et de propagation de la parole sont pour. Vous  ne risquez donc aucune censure de leur part. Au contraire, ils vous porteront au pinacle. Etre pro mariage gay c’est embrasser le statu quo et donc être néo-conservateur. Et dire qu’on vous vend cela pour du Progrès, devenu un slogan. Celui qui se disait contre le conservatisme de l’UMP a  vu les choses à travers une lorgnette néo conservatrice. Là aussi, comme pour le Renouveau, le conservatisme n’est pas là où on le montre. C’est une distraction des esprits. Un mensonge de plus.

Bon, on remet les compteurs à zéro et on repart. Avec un Leader et tous ceux qui veulent contribuer auront toute leur place. Pas les collabos, ni les traîtres voire les agents doubles et, encore moins les médisants, les justiciers et les revanchards. A bon entendeur, salut !

———————————————

* Vous n’avez pas manqué la répétition du mot « français » et son applaudimètre auprès d’un public de jeunes Lemairistes bien blancs ? Tu m’étonnes. Français et Renouveau riment et font la paire de ce côté-là. Juppé cautionne et Fillon applaudit. Et si Renouveau était le nom de code de la nouvelle « francité » comprise à la Lepen ? Les masques tombent et, là aussi, on assiste à un jeu à têtes renversées. Achtung ! Trop souvent terroir veut dire rasoir et raciste. Quand vous entendez candidat du terroir, méfiance. Il y a anguille sous roche.

SI VOUS AVEZ LOUPE NOS DEUX PREMIERS VOLUMES DE LA CHRONIQUE PRESIDENTIELLE 2017 LES VOICI. vol 1 Retour de Nicolas Sarkozy et vol 2 : la guerre des tranchées. Amazon.com

Sarko 2

Cover book 2

 

A SUIVRE vol 3. Mariage pour tous et Immigration.

 

On vote aujourd’hui pour désigner le président de l’UMP. Sans surprise Sarkozy va l’emporter.

Le Jour J est arrivé à l’UMP. Entre bugs annoncés et effectivement occasionnés, multiples attaques cyber provenant de personnes diaboliques – forcément cachées, car appartenant au Monde des Ténèbres, mon Dieu que ces personnes sont maudites et misérables ! Donc, entre toute cette fange immonde et ce monde infesté de rats, l’UMP se bat depuis hier contre les pirates informaticiens.

Qui sont-ils ? Ils n’ont pas de visage, ce sont des lâches comme toujours. Leur vie tourne autour du mal fait aux autres. Le problème c’est que la police laisse faire, l’Etat également qui ne concentre pas la vigueur nécessaire et la sévérité à appliquer dans ces cas dans le genre : un pirate doit être jeté en prison direct et sans ménagement et y passer un temps conséquent avec forte somme pour dédommager ses victimes, le type de somme pour laquelle il n’aura pas assez d’une vie pour tout payer.

Mais, voilà, le système tourne grâce à ces gens-là. Quel système me direz-vous ? Un système de pourriture où la liberté n’a plus cours. Vous êtes contre le système, on vous traque. C’est ce que l’UMP subit aujourd’hui. Le système n’est plus dirigé par les politiques, mais par une bande de médiocres, malfrats et autres bandits officiant sur la place publique, les uns pour restreindre la parole des autres.

Les moyens sont multiples : l’acharnement médiatique qui s’abat sur Nicolas Sarkozy comme une meute de chiens enragés de haine est phénoménal. Pourquoi voulez-vous que les pirates se gênent ? Ils sont encouragés dans leur tâche par les appels au meurtre permanent des médias sur Nicolas Sarkozy. A force de faire des appels du pied à ces pirates informaticiens, en prédisant ces bugs, ils ont fait de « la persuasion clandestine » dans le genre, appel au meurtre à mots couverts.

Comment une presse digne de ce nom peut-elle appeler à casser un vote démocratique et transparent ? Comment peut-elle insinuer cela ? Comment peut-elle distiller ce venin ? Comment peut-elle se contenter de rapporter les attaques comme s’il s’agissait d’un fait banal et ne pas porter là-dessus une indignation civique au minimum ?

Marguerite Duras disait qu’on avait la télévision qu’on méritait. A-t-on les médias qu’on mérite ? Des agents de la haine. Des valets devenus arbitres des matches qu’ils veulent truquer et gruger pour leurs propres intérêts, soit d’accomplissement ou d’enrichissement. Bref, s’il fallait revenir en arrière, il ne fallait pas créer la presse, car aujourd’hui, c’est elle la plaie démocratique. La pieuvre démocratique ?

On n’aime pas Nicolas Sarkozy, alors, toute la presse se dresse et attaque en règle. Remarquez, ce sont eux qui disent et qui contredisent. Eux, c’est l’ensemble qui comprend, les journaux, les sondages qu’ils commandent et les pirates informatiques qu’ils abritent ou encouragent. Ca fait bloc. Ils sont de toutes les manipulations électorales, y compris à l’UMP alors qu’ils sont tous de Gauche.

Qu’est-ce que cela peut leur faire, le vote à l’UMP ? C’est le propre de l’envieux, il veut toujours savoir ce qui se passe chez les autres, y entrer par effraction pour y commettre des vols et des crimes. Ils ne peuvent pas vivre autrement, leur vie est sans saveur, alors, on vole, on pirate pour avoir un semblant de jouissance.

Ils avaient parié sur l’atterrissage impossible de Nicolas Sarkozy à l’UMP, en montant des snipers. Raté.

Ensuite, ils ont établi leur propre règle stipulant que si NS fait moins de 70%, alors cela ne sera plus un plébiscite.

Ils avaient dit que NS visait 80%. Ils ont sondé son coeur et ses rêves apparemment, dans une séance d’hypnose clandestine sans le consentement de l’intéressé.

Ils ont dit que Bruno le Maire avait déjà gagné, même si il n’arrivait pas en tête. Eh oui, Fillon et Juppé ne sont pas dans la course, sinon ce serait eux les gagnants, comme on vous déclare que Alain Juppe est le favori des Français et que Bayrou et lui sont en tête à Droite. Ouais, mézigue.

Puis, on a dit – on explore toujours notre « ils », « on », « eux » de Bebel – Nicolas Sarkozy aime trop l’argent. Qui dit cela ? Les adeptes et adorateurs de l’argent. Combien touchent-ils eux? Pour quel job ? On s’en fout de l’argent des dirigeants. S’ils sont en fraude, la Justice est là pour faire le Job. Idem pour les affaires.

Aujourd’hui, on lit et c’est franchement une honte, que ceux qui ont volé les photos du président attablé à l’Elysée avec sa nouvelle girlfriend officielle « avaient été embauchés par NS ». Cela se passe de commentaires. Que fallait-il faire ? Que Hollande vire tout le personnel de l’Elysée à son arrivée, au prétexte qu’ils étaient là avant lui et travaillaient avec NS ? Mais, que ne faut-il pas entendre des ignards ?

Il y a  une immoralité fondamentale qui veut s’emparer du pouvoir pour le soumettre aux pulsions des médiocres qui vampirisent l’espace public. La France régresse parce qu’elle a trahi son idéal Républicain et mis sur un piédestal une bande de médiocres en érigeant le vol, la piraterie et la médiocrité en système de méritocratie. Les dirigeants se croyaient protégés en choisissant les plus nuls.

Eh bien, ils ont eu tort et ils s’en mordent les doigts. Regardez ce que vaut la France aujourd’hui, sous la coupe de la médiocratie en bandes ? Une véritable débandade et des citoyens perroquets qui ont besoin de se sentir exister, répètent les sonorités des tonneaux vides. C’est triste pour la France. Elle roule dans la boue.

Aujourd’hui, le président Hollande ne sait plus quoi faire pour remonter dans les sondages qu’on a trafiqués au-delà du raisonnable, mais rien n’y fait. Alors, il fait le kamikaze et va défier Ebola. Au moins là-bas, il remontera dans les sondages de sa presse amie et alliée dans l’abîme, comme l’homme courageux qui n’ose pas faire les réformes en profondeur.

Voici un message fort à méditer chacun chez lui. Il s’agit du Professeur Cornel West qui affirme que « Ferguson signifie la fin de l’ère Obama ». Princeton University.

Capture Cornel West

FAILLITE MORALE – COUARDISE POLITIQUE ET NEUTRALITE DEFICITAIRE AU CHOIX AVEC L’OPPORTUNISME SONT LES MARQUES DE LA NOUVELLE POLITIQUE. ECOUTEZ CE QU’IL DIT A CNN. Tweet, source CNN, capture de la video.

Le président des Etats-Unis est Noir, le Procureur Général l’est aussi, il était Ministre de la Justice, le Ministre de l’Intérieur est Noir également, comment se fait-il que la Justice Criminelle ait continué à dysfonctionner à l’identique au détriment des Noirs et que, pendant, 6 ans, on n’a pas entendu Obama frapper du poing sur la Table pour dire que « cette ère là était révolue » ? Il faut l’écouter… C’est un plaisir et un régal. On est au diapason.

Ce même jour, on avait rapporté « qu’il y avait une fatigue avec les promesses de changement qui retournent toujours à vide ». Promises of change came back empty. We are done with those fake promises of change.

Obama a légiféré en faveur du mariage gay, pour remporter l’élection de 2012 donnée perdante pour lui. On lui a conseillé de faire cela pour gagner. Il a vendu son âme au diable, lui qui était contre, et ouvert la boîte de Pandore depuis, car la France et le Royaume-Uni couards n’osaient pas y aller, sans le feu vert des Américains. Cet épisode dit deux choses : un, le jeu électoral est pré-arrangé et ça c’est très très grave. On court-circuite le débat et on légifère en passant par la force.  Il faut casser tous les mécanismes qui y contribuent et tous les agents qui travaillent dans l’ombre, contre les peuples et contre la liberté élective. C’est un crime contre l’humanité. Là dessus, il faut être sans pitié et sans états d’âmes. Ce combat concerne tous les Citoyens du Monde. C’est d’ailleurs pourquoi, Mme Taubira bien qu’elle soit celle par qui le scandale du mariage gay arrive,   avec l’aval et les applaudissements tonitruants de ceux qui la critiquent aujourd’hui  ; ce mariage gay adopté au forceps parce que promis d’avance à un certain électorat dans le Noir en échange de leurs votes – a voix au chapitre, lorsqu’il s’agit de la question Noire de surcroît. Que cela plaise ou non aux destructeurs de la Liberté. Bien évidemment.

Dans le message du Prof.  West, nous sommes tous des Noirs Américains, qu’on soit d’Amérique, de la Caraïbe, des Antilles ou de l’Afrique. Nous partageons la même Histoire. La nationalité française ne peut pas effacer cette matrice originelle commune. Je m’étonne du reste de tout cela, les Juifs font quoi dans le monde entier ? Et ils osent dans leurs journaux et du haut de leurs strapontins obtenus dans le marché noir de la politique transformée en soupière et en « copains et copines » d’abord – Vive la République des glands ! – faire la leçon à Mme Taubira.

Eh oui, ça la fout mal aux envieux ? Ceux-là qui pensent être et avoir tout et qui ne manquent pas une occasion pour voir ce que les autres ont de plus qu’eux. Ils sont blancs, ça devrait les contenter. Eh bien, non, il faut qu’ils viennent voir pourquoi « nous sommes tous Noirs Américains ». Ah, ah ah… Rira bien…

Deuxièmement, les hommes politiques sont prêts à se renier pour remporter une élection donnée perdue par les bookmakers sus-indiqués. Ils ont tort, car en 2012, Obama n’a pas perdu, contrairement au présage des mécréants et vendeurs de la soupe démocratique. Il a gagné. Le complot avait été détecté à temps, contrairement à cette élection sénatoriale où les mêmes forces occultes ont dissimulé leur jeu pour sortir la dernière semaine et mettre tout le paquet de mensonges en action.

Obama a réussi beaucoup de choses, mais il s’est loupé sur deux choses essentielles : sa politique étrangère et la question des injustices raciales qui se déclinent également en prolifération des poches de pauvreté ; autant de droits de l’homme bafoués. L’ironie est que l’Amérique est en pointe sur ces sujets à l’étranger. L’Ayatollah Khamenei a twetté sur Ferguson et ironisé sur la confiance au système disant que la méfiance de l’Iran et celle du peuple américain au système est la même. Les Nations-Unies ont appelé l’Amérique à être plus vigilante sur cet alignement du droit sur la race. C’est fort.

Les injustices raciales et sociales se recouvrent. La France a des problèmes d’injustices sociales et ethniques. On ne parle pas de communautés, c’est un mot tabou. On a même rejeté l’idée des statistiques ethniques et des quotas. Le vote de l’UMP est un début du débat libre de toutes menaces souterraines y compris en son sein. 

Ensemble, tout recommence.

Mes amis,

La question est Qui à l’UMP pour conjurer ce qui vient d’être dit et commencer le travail de la RECONSTRUCTION DE L’UMP D’ABORD, TRAVAIL QUI REJAILLIRA SUR LA FRANCE ENSUITE ?

J’AI ENVIE DE VOUS DIRE LA REPONSE COULE DE SOURCE. BUGS A PART.

——————————————————————————

A L’INTERNATIONAL

1. Egypte. Hosni Moubarak est libre : toutes les accusations sur le crime des manifestants et de corruption sont annulées.

2. Londres et UE. David Cameron engage une réforme de l’immigration qui va restreindre l’accès au bénéfice des aides sociales pour les immigrés. Londres est victime du succès de son économie. Les immigrés issus de l’UE devront travailler 4 ans avant de bénéficier des aides sociales. Ils ne pourront pas recevoir les indemnités de chômage. Les allocations versées pour leurs enfants vivant hors du territoire seront suspendues et ils seront renvoyés chez eux s’ils ne trouvaient pas un emploi dans un délai de 6 mois.

David Cameron annonce qu’il pèsera de tout son poids sur la question de la sécurité des frontières, pour l’admission d’un nouveau membre au sein de l’UE. L’immigration sera une question déterminante lors du prochain scrutin britannique en 2015. L’Europe également qui fait le beurre du parti de Nigel Farage (UKip) contre l’Europe, contre l’immigration, en faveur d’un souverainisme intransigeant.

3. Ferguson continue à s’enflammer. Certains coins de l’Amérique également. Week-end de tensions en perspective. Lire ici. Dans cet article de CNN, on apprend que Eric Holder entame une série de débats nationaux sur la relation entre la Police et le public, en vue de la réforme du système de police. Il commence aujourd’hui par Atlanta. La Police est là pour sécuriser, pas pour faire peur, terroriser et tuer. C’est en substance ce que les Fergusoniens disaient hier aux forces de l’ordre avec lesquelles ils sont allés au clash.

4. A Hong-Kong, les tentes ont été démontées et la police et les étudiants se font face. Le leader de la Contestation Estudiantine affirme avoir été agressé par les forces de l’ordre.

5. Nigéria. Boko Haram monte encore d’un cran dans l’horreur. Ils se disaient contre l’éducation et les valeurs occidentales. En portant la mort au sein même du Temple de l’Islam, une mosquée, quel est leur message ?

Tous ces débats sur la Police (en France accusée d’abriter des adorateurs des SS) et le Système Judiciaire, l’immigration, le contrôle des frontières, l’Europe et le rapatriement des compétences au niveau national, la démocratie, la citoyenneté, l’emploi ou le retour à l’emploi, les droits sociaux, la place des jeunes dans la cité et le rôle du politique, le passage des lois au forceps, voire la transformation du Droit en machine à normaliser les idiosyncrasies, tout cela nous concerne aussi.

On refonde et on reconstruit.

Ferguson. Racism and « BlackLives » are Human Rights abuses issues. Write it on the paper.

DSC_0658In principle, Human Rights shortcomings are always to blame on underdeveloped nations. The Third World and the non-Westerners. HRW (Human Rights Watch) scrutinizes every part of the World except the Top of it : the American society.

Times and again, any racial failure inside America has been reported as an accident or a curse nobody could state neither the reason nor the justification. It just happened like this, like an accident down the road. That black people have twice a chance to be jailed by White judges and prosecutors is something normal. That the same community is facing a rate of unemployment the double of the whites is another normal American heads digging the sand accept as a fatality to cope with. That black men are murdered by a brutal police is something Americans were looking as a curse. That some black men were mistakenly condemned for 39 years and jailed since then before any serious counter investigation is conducted is not that disturbing. The Institutions always tell « we deeply regret ».

WRITE IT ON THE PAPER

An activist and a musician was speaking with Amanpour yesterday, a black man from Ferguson. He said loud and clear « if black men are good at killing, then write it on the paper ».

After all, a global song says « Born in USA » is enough to qualify as protected citizens against human rights abuses.

There will be a Before Ferguson (with open tolerance) and an After Ferguson (with tolerance zero for excessive use of force by the police). Write it on the paper.

>>>  Protesters fill streets across country as Ferguson protests spread coast to coast (CNN).

Human rights setbacks translate into poor justice.

According to Rep. (D), Hakeem Jeffries, member of the Judiciary Committee, talking with Wolf (CNN), there was a miscarriage of Justice in this Michael Brown case. Too many failures of the procecution led to a mockery of the System. Officer Darren Wilson could have, at least, been indicted for « involuntarily manslaughter ».

Why ?

The 150 feet distance away contradict the version of Officer Wilson, who fired the deadly shot at this distance, fearing his « life was in danger ». Impossible.

The body of Michael Brown remained 4 hours and a half on the ground.

The criminal Justice has failed the case. Justice Department should pursue it and bring about a fair Trial. That is how a nation protects HR.

>>>The Wilson Witness who corroborates the « Charge » claim, wrote Racist Journal Entries (Daily Kos)

« #BlackLivesMatter ». « This is not the America I want ». Calls from Ferguson.

Concluding our precedent post, asking « How to fix the broken Justice system », here is an interesting testimony from a witness of the event on the ground at Ferguson presently.

Plus, for the first time, officer Darren Wilson has given his version of facts at a TV (abcnews) The problem is this comes too  late and could well be an arranged version. No way proof beyond reasonable doubts could come out of a non-contradictory testimony.

Peaceful protests and noise at NY, Boston,LA,  a small crowd at Atlanta are underway. Positive signs of life.

Concerning the chant of non-violence, this is an old song of fatigue and political correctness. We are all responsible and we all know what responsibility and leaving together mean. In particular, we are aware of this : the more somebody insists on non-violence as a response or on community burning their belongings, the better this person represents the broken system in silence, until violence exploses.

At Ferguson, police is ready to use a heavy hand with batons. The right to protest in Ferguson is no longer effective, until further notice.

CNN- President Barack Obama says frustrations seen in Ferguson are part of national problem that needs tackling.

Letter from  Marc Climao

ACLU Action
 Hi Mbock,

My heart aches today.

I’m in Ferguson – supporting the incredible work of ACLU of Missouri, meeting with activists, helping out legal observers, handing out Know Your Rights t-shirts and cards to protesters.


People in Ferguson, holding up our Know Your Rights t-shirts, exercise their right to peacefully protest

And, as a person of color, I’m here bearing witness.

Last night, we stood with thousands of others in Ferguson, listening to St. Louis County Prosecutor Robert McCulloch make his announcement.

Protesters listening in Ferguson to McCullough’s statement

There was a hush over the crowd as we all strained to hear the broadcast. And then… what is there to say? We all had so much energy during the day – energy and solidarity. There was palpable excitement – we were all standing together for a cause. But even though we were all ready for the news, it was just so hard to hear it. And then all of a sudden, everything changed and the quiet was replaced with the crying and weariness of our shared grief.

I woke up this morning to news coverage of buildings burning. But what I saw yesterday and the days before in Ferguson was the passion burning in people’s hearts. Early this morning, I attended a Clergy-led protest in Clayton, near Ferguson. People were still crying, saying this is not how I want to be treated as a Black person. This is not the America I want.


A moment of silence at the Clergy-led action in Clayton, near Ferguson

I met Larry Fellows III in Ferguson – he’s a 29-year old organizer from St. Louis. Larry had never seen himself as an activist before. He told me that it wasn’t till he went to a protest in Ferguson where there were rubber bullets and M-16s aimed at him that he was called to action. Larry was hit with tear gas – « these weird Pokémon balls that spit out gas. All this stuff I had never seen before in my life. »

Larry told me that « it just showed me we should be able to fight for our constitutional rights without being terrorized by the police. » And he’s done just that, becoming a part of a new civil rights movement in America.


Larry Fellows III, a 29-year old organizer from St. Louis City

Because we’re not just talking about Ferguson. The demonstrations across the country are about all the unarmed Black and Brown civilians killed by the police. They’re about Akai Gurley, shot by a rookie police officer in a stairwell last week in Brooklyn. They’re about Tamir Rice, the 12-year-old boy shot dead by police on a playground in Cleveland two days ago. They’re about Eric Garner, who died after NYPD officers held him in an illegal chokehold in Staten Island this summer. They’re about each and every person of color who has experienced this nationwide pattern of police using excessive force with impunity.

Is there hope to be had? I’m not sure – it feels like a hopeless moment, but a hopeless moment can be a seed for change. We’re angry and mourning today, yet we need to make this the turning point. We need to fix the system. We need to make this the America we want.

Yours in solidarity,
Marc Climaco, ACLU Digital Media Associate, for the ACLU Action team

P.S. If you haven’t already, join us in urging the Department of Justice to release official Guidance that would ban racial profiling by law enforcement officers.

P.S. If you haven’t already, join us in urging the Department of Justice to release official Guidance that would ban racial profiling by law enforcement officers.

Read also.

Michael Brown family holds press conference. ‘This process is broken.’ (Daily Kos)

Plus Darren Wilson, perfect and sweet vs. the big black demonic super monster.

The officer is convinced he did the right thing and there was no other option. To the dismay of the abc Anchor. Officers like Wilson Darren are trained like automatic guns. They can not think by themselves ; in face of a situation of stress, to resolve panic, they resort to their automatisms and training : shooting !

Not surprising, he said « it is not haunting ». He has lost any sense of humanity and consciousness in the process. Worst than GIs back from war zones.

FERGUSON. YOUR ARE RIGHT TO BURN INJUSTICE AND STATE TERRORISM.

DSC_0650APPARENTLY, THE GRAND JURY IS THERE TO CAUTION AN AMERICAN PHILOSOPHY NAMED : PERMIT TO KILL CIVILIANS INSIDE AMERICA AND ABROAD. AND THOSE ARE PEOPLE WHO CONDEMN ISIS. WHAT IS DIFFERENCIATING THEM ? WHERE IS DIFFERENCE BETWEEN THE SO-CALLED CIVILISED PEOPLE AND THE SAVAGES TERRORISTS ? THIS YESTERDAY DECISION UNDER THE COVER OF A PHANTOMATIC INEPTE GRAND JURY IS STATE TERRORISM.

 American Justice in Shambles.

Cursed be that Grand Jury damned decision. In fact, American Justice System should get rid of those jure turning Justice into a parody.

This iniquitous decision is Hell and Sin alike.

Whenever a crazy panel will come to a decision an entire community and at least half of the entire nation and the World consider wrong and unfair, then this decision worth zero.

Shame on that American Justice in shambles.

THE PEOPLE HAS SPOKEN. And no grand jury is beyond the law. Ferguson should be the moment America is going to reconsider the place of this grand jure inside the system and start to wipe it of the board. The Grand Jure has dismissed itself. Get rid of the false Icon.

That the decision came after another black tean of 12 years was killed adds cynicism to racism. How can a cop be afraid of a 12 years boy ? In fact, Cops are not afraid, they know for certain the fake grand jure and the unlawful Justice will caution their right to kill any civilian, whenever, wherever.

In America, cops are granted Permits to kill. The Whole System is responsible for the global failure.

When the gov started talking about a curfew ahead of the decision, we knew everything was wrapped up to protect that permit to kill.

Then the press conference came yesterday to prepare spirits and minds to Injustice the prosecutor will speak about later on.

Look at the timeline of the people starring for this ugly movie.

First to appear on the screen, Gov. Jay Nixon, biaised and racist. Authoritarian, since the very beginning of the crisis.

Second in line, a black officer announcing how we should keep together into submission and monkey obedience. Naturally, it could only have been a black man, given the authorisation to speak by his Master. This is the primitive and natural order, inside America and outside.

Then another white man entered the comedy show. A Major.

Thereafter another black boy under the white master law prayed for rubbish. Bla bla bla, bla bla bla.

The Prosecutor could then appear, after all this pathetic demonstration of hypocrisy and negritude.

And president Obama, who previously threw his invisible defense secretary, Chuck Hagel*, out of the bus, because of little influence if any, concluded the day, the scenario is a more exact term, calling for restrain from all parts.

In fact, Michael Brown was sacrified by a comical grand jury inside a big theater of shadows.

The sacrifice of Mr Hagel can not compensate Michael Brown murder by a police officer. Neither can it heal that other teen murder, performed by a cop, the day before.

Injustice is the American brand either in Foreign Affairs or domestically. Occasionally, they will be trading one for another. It goes beyond shame.

(*) Foreign Affairs today are war and only that. Foreign ministers mission is less and less diplomatic and more and more warrior. In the process, defense ministers have lost power, influence and ground. May be in a near future, the foreign affairs and defense should be united and represented by one Secr. of defense and foreign affairs.

That said, everything was wrong in the prosecution of Michael Brown case. An autosy no expert was able to report with exactude. Until now, we still don’t have the final report. Since testimonies and  accounts of facts by the police officers, and counts of facts depend on this autopsy report – former Justice, Eric Holder was disembarked on  sea in the earlier days of this imbroglio – we consider this sentence all lies and flawed.

This is not Justice but Butchery. 

See the latest developments.

Now they are commenting and pointing fingers at the burning down trying to divert the case toward the stepfather, as the instigator of the burning. This is considering effects and ignoring the causes. Today, the issue is the Justice System and its outcome. Frankly, the stepfather needs not to be an easy target : this outcome was inevitable. His call resonated with the crowd inner feelings. Only an indictment could have prevented this. Only Justice will bring Peace in Ferguson.

Two Attorneys reacted at a new conference.

The first said, the process was completely unfair. We can foresee what the outcome is going to be and that is what occurred this latest night, he said.

We strenuously objected to the prosecutor. No cross verification. Was the credibility of the Officer ever challenged ? There is no consistency with the physical evidence.

In NY – California, Cleveland, young black people prosecutions continue to yield the same result. We want people to believe the system. We need the people trust.

Need to do more than make noise ? Objection. 

Make a difference ?  Demand change ? How ? Promises of change came back empty. We are done with those fake promises of change.

When nobody is listening, then Peace comes with war. Called it violence or fight.

Anthony Gray, Attorney for Brown Family.  Subsequent investigation is awaited.  Hold out hope, justice will be given at some point, fair and impartial.

The grand jury was not even necessary in this case, 15 witnesses were ready to testify.

THE PROSECUTION WAS UNFAIR – HOW TO FIX IT ?

CNN– Ferguson: Shot teen’s family lawyer reacts to grand jury decision, saying « process is broken » and « completely unfair. »

Last word. Many thanks to CNN for the extra large and IMPARTIAL coverage of the facts. 

Get the details at CNN. 

1. Family of shot teen Michael Brown « profoundly disappointed » no charges will be brought against their son’s killer.

2. President Obama calls on Americans to accept grand jury’s decision not to indict officer over shooting of unarmed teen.

3.  A Missouri grand jury has decided not to indict Ferguson police Officer Darren Wilson in the August 9 shooting death of Michael Brown, prosecutor Robert McCulloch said Monday.

The incident became a flashpoint for racial tension in the St. Louis suburb; Brown was black and Wilson is white. Brown’s father and others had called for calm ahead of the grand jury’s decision, which comes amid concerns over the possibility of violent protests.

Peuples d’Afrique, soutenons Afrique média, la télévision Panafricaine. La MISSION.

DSC_0616 (1)Peuples du monde, voici un communiqué d’une grande importance que je ne peux que soutenir, d’autant qu’Afrique Media, une fois n’est pas coutume en Afrique, est une source d’information que je cite dans « les 7 clés du développement en Afrique », pour avoir suivi ce média surplace à Yaoundé. Lire aussi ci-contre.

Si confirmée, il s’agit d’une très mauvaise idée.

Malgré les moyens de bord, ils font un travail d’utilité publique et qui a valeur Historique. Puisque l’Occident aime l’Afrique aux ordres, ils sont donc une cible facile.

Tentative criminelle ratée. La censure c’est fini. Le colonialisme également. La Françafrique est condamnée. Dans l’article qui suit, j’émets une seule réserve sur le sort de Compaoré qui n’est le produit d’aucune intervention extérieure, ni d’un complot – il l’a lui même reconnu disant qu’il avait sous-estimé la colère du peuple sur le changement de constitution, un changement de plus. La démission de Blaise Compaoré s’inscrit très exactement dans la ligne éditoriale d’Afrique Média. C’est cohérent.

De toutes façons, l’Afrique doit comprendre qu’elle doit cesser sa tradition Négrière poursuivie par ses élites, et se donner les moyens de son indépendance à la fois monétaire, budgétaire, minière, technologique et gouvernementale.

REPRENDRE POSSESSION DE SOI PASSE PAR LA SORTIE DES RETS DU NEO-COLONIALISME DONT ON EST TOUJOURS DEPENDANT.

Amazon.com
Amazon.com

Le défi Institutionnel Les 7 clés du développement en Afrique: Reprendre possession de soi. [Format Kindle]

Que peut faire le Président Biya  pour protéger ses biens à l’étranger ainsi que sa fortune dite colossale ? Eh bien, qu’il abroge déjà sa loi sur l’interdiction de la double nationalité derrière laquelle s’abritent le nouveau visage de la vente des esclaves et le mensonge d’Etat. On ne peut pas cautionner des Négriers à l’Assemblée Nationale. C’est pourquoi l’Assemblée Nationale* a été caillassée à Ouaga, dès les premières heures de la casse. C’était un symbole historique démoniaque qui rappelle les démons de l’Afrique : l’esclavage et sa cruauté.

* En matière d’Assemblée nationale corrompue, ce jour 45 personnes au moins tuées, au moment où  le Parlement Afghan autorisait l’OTAN à rester en Afghanistan après 2014, sans consulter les Afghans au préalable. A la Burkinabé et à la Camerounaise.

CNN. At least 45 people were killed and 60 others were wounded Sunday after a suicide bomber attacked a crowd watching a volleyball match in Afghanistan’s southeastern Paktika province, according to a spokesman for the local governor.

Sunday’s attack comes the same day the nation’s parliament agreed to allow NATO forces to remain in Afghanistan after 2014.

Doit-on rappeler au Président du Cameroun qu’il est lui-même un Français planqué, que tous ses ministres ont la double nationalité, que Mme Muna est Américaine, elle qui porte le même nom qu’un ancien Président de l’Assemblée nationale ? Doit on rappeler ici haut et fort que Eto’o a la double nationalité : espagnole et camerounaise. Etc. Que toutes ces autorités se sont liguées contre la candidature de Ndedi Eyango, accusé d’être devenu Américain, comme certains d’entre eux planqués au gouvernement ?

Que dire de la lutte démagogique contre J.A. Bell ? Qui est plus compétent dans son domaine à ce niveau ? Au lieu de compétences, on vous parle de codes de procédures par des autorités en porte-à-faux avec la gestion des biens publics, l’enrichissement illicite et le détournement des marchés publics ; clientélisme ethnique et entretien de petites copines multiples obligent.

De qui se moque-t-on au Cameroun, dans ce pays où les intérêts particuliers ont définitivement coupé la route à la constitution d’un Etat digne de ce nom ?

Si dans ce mic mac Républicain, où tous les monopoles étrangers se sucrent, Nestlé en tête, tout en polluant l’environnement, Afrique Medias venait à fermer, ce média qui assure des missions de salubrité publique, alors, le pire est à venir.

Quant aux stratégies des experts de l’ombre aux canines version Dracula, j’en parlais pas plus tard qu’hier et il n’est pas étonnant de retrouver le Maître du Sang contaminé qui a contaminé des milliers d’Africains par le VIH (sida) et tué des milliers aux premières heures de la tombée de la nuit. Ils ne sont donc pas au premier crime près. C’est leur quotidien. Leur raison de vivre. Leur ADN.

Lire QUI A NOMMÉ ALAIN JUPPÉ « HOMME POLITIQUE DE L’ANNÉE 2014″ ?

Auparavant, j’avais parlé de « recidiviste en changement constitutionnaire » à propos de la sortie prématurée du Président Compaoré. Constitutionnaire sonne commme Tortionnaire. C’est fou comme la langue sonne juste parfois. Il suffit de l’écouter.

COUP D’ETAT DÉGUISÉ AU BURKINA FASO. LA CONSTITUTION EST BAFOUÉE.

Je suis donc agréablement surprise de lire qu’un Commissaire Européen a attiré l’attention de la France qualifiée de « déficitaire récidiviste ». Un commissaire qui a compris l’esprit et la lettre de « la communauté délinquante ».

Sapin déplore les propos du commissaire européen sur la France (AFP)

Conclusion : on est au diapason, puisque cette même récidive déficitaire s’exporte partout créant une sorte de prolifération déficitaire qui contamine toute la chaîne Françafricaine spécialisée en production des déficits à la chaîne, des rackets et du crime via des livraisons de produits sanguins bactériologiquement contaminés.

Hier encore, lorsqu’on évoquait la chaîne des grandes surfaces et leurs chaînes autour du cou des chômeurs et des travailleurs intermittents, on avait oublié de mentionner le racket des producteurs et des éleveurs.

Au fond, tout ceci c’est pour favoriser les chaînes françaises que la France a pondues pour couvrir l’Afrique à sa manière, à la façon de RFI, la voix de la France sur l’Afrique, de TV5 et de France 24. La France ne fonctionne que par monopoles et exclusivités, étant incapable de soutenir la concurrence.

Eh bien, ce temps est révolu. Point barre. Les monopoles, c’est fini. La Voix de la France, unique voix pour parler et couvrir l’Afrique, c’est terminé. L’Afrique doit parler aux Africains avec sa propre voix et ses propres préoccupations. Plus de Maître pour dire et dicter la parole officielle, mensongère tout le temps et corruptrice.

On a tué Kadhafi, car il projetait d’installer un satellite pour libérer l’Afrique du joug des télécommunications et de la télédiffusion. On voit bien comment les sociétés françaises profitent de la manne de la téléphonie sur le marché africain et de la diffusion par satellite. Lequel satellite sert les vertus d’espionnage.

ECONOMIE – CULTURE – HISTOIRE – POLITIQUE – FINANCES – TECHNOLOGIE -GEOPOLOTIQUE TOUT EST LIE.

Peuples d’Afrique, soutenez Afrique Media. C’est la Mission.

Enfin, on est au diapason aussi avec Hong-Kong où un jeune leader dit ceci : « La démocratie, ce n’est pas juste un mécanisme, c’est un état d’esprit » – Je dis FORMIDABLE – cité par El Watan qui fait le point sur leur manifestation, alors que tous les médias du monde ont détourné leurs yeux vers la promotion d’un livre de cul et vers la manipulation électorale. Voilà la société trahie par ce qu’elle appelait la presse. Laquelle presse avait un DEVOIR d’INFORMER LES GENS. Lequel devoir s’est retourné contre les peuples, comme un cheval de Troie. Aujourd’hui, ce milieu est pris d’assaut par la promotion de leur propre homosexualité et de leur corruption du politique et du sexe. Belle dérive civilisationniste.

Tant que la Chine soutient l’homosexualité ou se tait, pour mieux faire son commerce, toute la presse occidentale dite du monde libre se couche. On vous l’a toujours dit et redit, l’homosexualité érigée en norme, cela changera le modèle civilisationnel. De debout, la civilisation devient couchée ou courbée. On passe de la verticalité à l’horizontalité dans tout ce que cela comprend de symbolique et de perspective et de champ visuel. Ce n’est plus « lève toi et marche », c’est autre chose… Le temps dira quoi exactement. 

Pour le moment, ce qu’on a vu, c’est une presse déjà défigurée qui n’est plus qu’un résiduel. Il NOUS faut de nouveaux médias-monde libres et capables de réenchanter un monde désenchanté où les Médias sont les adeptes et les initiateurs d’une « Démocratie Totalitaire ». Désormais constitués en secte, tout espoir de libération est perdu de ce côté-là. Quant à la vérité, il faut oublier. Dans ce monde il n’y a que leur réalité préfabriquée qui est vérité.

Il nous faut des médias qui ne nous répètent pas en boucle la même info, 10-15 fois par jour, alors que le reste du monde n’est pas couvert et qu’il y a tant de choses importantes à dire.  Et dire qu’on accorde des subventions à des médias aussi sectaires, loin, très loin de leur déontologie et de leurs cahiers des charges. Encore une chose qui ne dit pas son nom, ni sa véritable identité. Une autre fausse identité en somme.

Communiqué de cameroonvoice.com

22/11/2014 14:50:40

En exclusivité : une réunion secrète au Quai d’Orsay pour faire fermer Afrique media, la télévision panafricaine

Le jeudi  20 Novembre 2014, s’est tenu au Quai d’Orsay,(Ministère français des  Affaires  Etrangères) une réunion très secrète à laquelle a pris part le président de la chaine de télévision canal SAT en présence d’un  envoyé du président ivoirien Alassane Dramane Ouattara. D’autres responsables des chaînes publiques audio visuelles  françaises y prenaient également part ainsi qu’un ancien Ambassadeur de France  au Cameroun. L’objectif  de cette réunion était d’engager les plus hautes autorités françaises à faire toutes sortes de pressions sur le président camerounais, Paul Biya, afin qu’il  procède à la fermeture de la chaine  Afrique Media…

DANS LE DETAIL : VOICI LA LIBERTE D’EXPRESSION ENSEIGNEE PAR LE PAYS DES DROITS DE L’HOMME VERSION REVUE ET CORRIGEE DANS LES COULISSES DES MINISTERES DEPUIS PARIS EN PRESENCE DES NEGRIERS AFRICAINS AUX ORDRES. VOUS AVEZ DIT TRANSPARENCE ? DEBAT PUBLIC ? OU PLEUTRES ET LACHES ? ACTEURS DE L’OMBRE QUEL COURAGE !

Nous avons l’honneur de porter à la connaissance des dirigeants, responsables et tout le staff de la chaine de télévision panafricaniste Afrique Media ainsi qu’à tous les téléspectateurs du continent africain, du Nord au Sud, de l’Est à  l’Ouest, à ceux de la diaspora,  tous ses correspondants de par le monde que le jeudi  20 Novembre 2014, s’est tenu au Quai d’Orsay,(Ministère français des  Affaires  Etrangères) une réunion très secrète à laquelle a pris part le président de la chaine de télévision canal SAT en présence d’un  envoyé du président ivoirien Alassane Dramane Ouattara. D’autres responsables des chaines publiques audio visuelles  françaises y prenaient également part ainsi qu’un ancien Ambassadeur de France  au Cameroun. L’objectif  de cette réunion était d’engager les plus hautes autorités françaises  à faire toutes sortes de pressions sur le président camerounais  Paul Biya afin qu’il  fasse fermer la chaine  Afrique Media, une  télévision que les autorités françaises et leurs réseaux accusent « de porter atteinte à l’image de la France en Afrique et dans le monde ».

Ils l’accusent en réalité « d’éveiller et de préparer les consciences africaines à un rejet massif de la politique de la France  en Afrique,  surtout  francophone. Les autorités françaises reprochent à Afrique Media de traiter et d’analyser des sujets aussi sensibles que stratégiques concernant notamment la sortie de la zone Franc, les mécanismes de répression monétaire de la France contre l’Afrique à   travers le Compte d’Opérations qui gère les devises des Etats africains membres. »Afrique Media est accusé de soulever les populations africaines  en évoquant l’épineux problème de la présence des bases militaires françaises en Afrique, du pillage des matières premières, de l’uranium nigérien où la société françaises Areva, veritable Etat dans l’Etat fait et défait les régimes dans ce pays.

Des informations puisées à bonne source, concordantes, dignes de foi et recoupées au niveau de nos contacts dans la capitale française ,  confirment la tenue de cette réunion secrète et la mise en place de stratégies par les réseaux et barbouzes visant à obliger  Mr. Paul Biya a fermer Afrique media et à dissuader tout autre Etat africain qui serait disposé  à accueillir cette chaine de télévision, devenue en quelques mois la plus populaire et la plus suivie de tout le continent africain.

Aux  africains d’Afrique,  de la diaspora et aux correspondants internationaux d’Afrique Media et autres téléspectateurs, le moment est arrivé de  protéger notre chaine de télévision, victime de l’impérialisme français.

Tous en ordre de bataille afin de faire comprendre à la France, que toute atteinte à cette télévision lui couterait très cher sur le continent africain et même  au-delà.

Au président camerounais Paul Biya, nous disons que les africains sont derrière lui dans son combat contre l’impérialisme. Nous sommes persuadés qu’en homme politique avisé, il ne se laissera pas tromper par les réseaux  mafieux français qui guettent  le  moindre faux-pas de sa part susceptible de l’opposer à    son  peuple et  à son opinion publique. Des réseaux et barbouzes qui, nuit et jour échafaudent des scenarii pour sa mise à l’ écart  à la Compaoré au Burkina Faso.

La chaine Afrique media  cessera-t-elle d’émettre sous les pressions des autorités françaises ?

Les prochains jours nous le diront.

Armand  Roger  Biloa  Mballe

Pour le sphinx  hebdo

AUTRE GRAND MOMENT EN AFRIQUE : ON VOTE EN TUNISIE AUJOURD’HUI 

Tunisie : Un autre rendez-vous avec l’histoire (El Watan)

Chômage, machine économique en panne et injustices sociales – Les principaux défis qui attendent la Tunisie (El Watan)

———————————-

+ Une réaction à la proposition de nouveaux medias-monde au service de l’idéal Humain.

Arm Yourselves with Knowledge! Global Research vs. The New York Times

Global Research, November 23, 2014

 

“We are grateful to the Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost 40 years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.” – David Rockefeller, Bilderberg, 1991 (emphasis added)

If you wish to live in a world that is sophisticated enough to be a world government run by an intellectual elite and global bankers, then by all means, continue to read the Washington Post, New York Times, and Time Magazine to get all your information. If, however, the idea of a select coterie of a global intellectual-financial elite running the world does not sound like the ideal society for humanitys future, we must continue to shine the lights of publicity on the actions of powerful individuals and institutions, bringing a critical eye to their ideologies and actions.

This is the aim and objective of Global Research and the Centre for Research on Globalization (CRG), which holds no promises of discretion and have not attended Bilderberg meetings. The aim is plainly stated: we are here to battle the tide of misinformation and expose the New World Order.

Citer cette réaction, c’est l’adopter.

Mieux encore, c’est la signer.

+ Bonus Vers un Nouvel Ordre Mondial – Discours de Poutine au Club Valdaï / 24 Oct. 2014 – Vidéo sous-titrée en français. Thème du Forum : De Nouvelles Règles ou un Jeu sans Règles. En plein dans le mille. Témoignage pour l’Histoire.

Extrait.

Chers Collègues,

Cette période de domination unipolaire a démontré de façon convaincante que le fait d’avoir un seul centre de pouvoir ne rend pas les processus mondiaux plus faciles à gérer.

Au contraire, ce type de constructions instables a montré son incapacité à lutter contre les menaces réelles telles que les conflits régionaux, le terrorisme, le trafic de drogue, le fanatisme religieux, le chauvinisme et le néo-nazisme.

Dans le  même temps, il a ouvert une large voie aux fiertés nationales exacerbées, à la  manipulation de l’opinion publique et à la brutalisation et à l’oppression des faibles par les forts.

Le monde unipolaire est tout simplement un moyen de justifier la dictature sur les individus et sur les Nations.

Vous avez là un définition parfaite de la « démocratie totalitaire ».

Lire ici-même. Un monde unipolaire est une absurdité.

Question posée par Poutine :

Quelle pourrait être la base juridique, politique et économique pour un nouvel ordre mondial qui permettrait la stabilité et la sécurité tout en assurant un saine concurrence et en ne permettant pas la formation de nouveaux monopoles qui entravent le développement  ?

J’ajouterais que les relations internationales doivent être basées sur le droit international qui, lui-même, doit reposer sur des principes moraux tels que la Justice, l’égalité et la vérité.

Peut-être le plus important est le respect de ses partenaires et de leurs intérêts.

Souvenons-nous de Helsinki 1970.

Kiev. Poroschenko at odds with His people. Damnation.

From CNN. A Missouri grand jury did not reach a decision Friday on whether or not to indict white Ferguson police Officer Darren Wilson in the August 9 shooting death of unarmed black teenager Michael Brown, federal and local law enforcement officials told CNN. It was unclear when the grand jury would reconvene.

The sources spoke with CNN’s Justice Reporter Evan Perez, Justice Correspondent Pamela Brown and Producer Shimon Prokupecz.

NO COMMENT. BROKEN JUSTICE SYSTEM.
———————————————–

Following yesterday’s celebration of Obama’s immigration steps, I kept the best for the conclusion.

Previously, I sent my warm feelings to Citizens arond the World who refuses to die.

MANY THANKS AND APPLAUSES TO THE PEOPLES OF THE WORLD WHO SENSED THIS AS THE RIGHT THINK TO DO AND WELCOMED IT AS SUCH : I EXPRESS MY INFINITE GRATITUDE TO THE SCOTTISH PEOPLE – TO CRIMEA AND TO EASTERN UKRAINIANS – TO RUSSIANS AS WELL SUPPORTING THEIR BROTHERS IN DANGER – TO AFRICAN PEOPLE ESPECIALLY FROM BURKINA FASO – TO HONG-KONG YOUTH FIGHTING FOR THEIR FUTURE -TO GAZA AND PALESTINIAN PEOPLE AND NOT TO MENTION AMERICANS AND EVERYWHERE THIS LABEL COULD BE A MOTIVATION FOR ACTION AND FOR MEN AND WOMEN TO STAND UP THEIR GROUND OR TO ADVOCATE THEIR CAUSE TOWARDS THEIR LEADERS.

WE ARE NOT A BREAKING APART AGENT – INSTEAD A CONNECTOR. 

YOU UNDERSTOOD THIS CITIZENSHIP PROJECT WAS YOURS. THANK YOU FOR CONNECTING OUR SOULS TOGETHER TO MOVE FORWARD FOR THE BETTER. PEOPLE OF CATALONIA WE HEARD YOU BUT YOUR SITUATION IS NOT THAT CATASTROPHIC AND CAN FIND A SOLUTION INSIDE A UNITED SPAIN. THAT IS WHAT YOUR PM IS DOING RIGHT NOW. THE SAME PM CAMEROON DID WITH SCOTLAND.

This was yesterday.

TODAY

This list is now aggregated with the latest round in Ukraine.

Read this at Eurasia selection : UKRAINE: POROSHENKO HECKLED, BIDEN ESCAPES ANGRY PROTESTERS IN KIEV : US Vice President Joe Biden backed out from appearing with Ukrainian President Petro Poroshenko at a memorial ceremony in Kiev on Friday, when the US Secret Service determined it “wasn’t a good idea” after a crowd became “unruly,” a pool report said. Click to read.

I’m glad to hear that, as we kept on asking that President to talk with his people so as to break up some misunderstandings. His rebuttal has led to more than 3,000 Ukrainians killed under intense shellings of Kiev’s army and to unspeakable destructions. The distance got wider and wider and now, it looks like end of the road. Impasse.

But, here is the best part of my promise.

First of all, yesterday, I omitted voluntarily to thank UK lawmakers in their role during the imminent War in Syria. Clearly, a yes vote from Westminster would have sealed the fate of Syria. It was a great moment of responsibility and the entire World is grateful. With all my respect, I show allegiance here.

Second, former Burkinabe President, Blaise Compaoré has made his mea culpa over his underevaluation of the people’s anger related to the change of Constitution. He is willing to do everything he can to help the transition to succeed in his country. Isn’t it a miracle ? At last we are there : it has never been about hating him or dismissing him or showing signs of contempt. Not at all. It was something else he is finally getting.

Third, we are recalling the jugement of Oscar Pistorius and how cooperative and comprehensive South African people coped and accepted the verdict. To reach there, we needed time to explain through public debate and to bring adhesion. We have already expressed our gratitude to the Juge, a black woman.

Those three examples were not mentioned yesterday. It wasn’t an omission but I had to separate them from the « People people ».

The train of death crossing a bridge with south americans immigrants on the roof on their risky journey to America (CNN capture).
The train of death crossing a bridge with south americans immigrants on the roof on their risky journey to America (CNN capture).

AND TO THE ENTIRE AFRICA I SUPPOSED THEY ARE COMFORTABLE WITH THE OUTPOURING OF MONEY SINCE I’M ADVOCATING FOR THEM HERE FIERCELY AGAINST WINDS AND TIDES.

MY LEGACY TO THEM IS ALL ENCAPSULATED INSIDE THIS BOOK

Amazon.com
Amazon.com

Le défi Institutionnel Les 7 clés du développement en Afrique: Reprendre possession de soi. [Format Kindle]

———————————–

TO THE PEOPLE OF UKRAINE ESPECIALLY TO THOSE OF MAIDAN HERE ARE THE ANSWERS AT YOUR QUESTIONS

Ukraine: Secretive Neo-Nazi Military Organization Involved in Euromaidan Sniper Shootings

Global Research, November 22, 2014
This article –which recounts the events of the November Euromaidan 2013 Sniper Shootings was first published in March 2014

The events in Ukraine since November 2013 are so astonishing as almost to defy belief.An legitimately-elected (said by all international monitors) Ukrainian President, Viktor Yanukovich, has been driven from office, forced to flee as a war criminal after more than three months of violent protest and terrorist killings by so-called opposition.

His crime according to protest leaders was that he rejected an EU offer of a vaguely-defined associate EU membership that offered little to Ukraine in favor of a concrete deal with Russia that gave immediate 15 billion euros debt relief and a huge reduction in Russian gas import prices. Washington at that point went into high gear and the result today is catastrophe.

A secretive neo-nazi military organization reported linked to NATO played a decisive role in targeted sniper attacks and violence that led to the collapse of the elected government.

But the West is not finished with destroying Ukraine. Now comes the IMF with severe conditionalities as prerequisite to any Western financial help.

After the famous leaked phone call of US Assistant Secretary of State Victoria Nuland (photo, left) with the US Ambassador in Kiev, where she discussed the details of who she wanted in a new coalition government in Kiev, and where she rejected the EU solutions with her Fuck the EU comment,[1]the EU went it alone. Germanys Foreign Minister, Frank-Walter Steinmeier proposed that he and his French counterpart, Laurent Fabius, fly to Kiev and try to reach a resolution of the violence before escalation. Polish Foreign Minister, Radoslaw Sikorski was asked to join. The talks in Kiev included the EU delegation, Yanukovich, the three opposition leaders and a Russian representative. The USA was not invited.[2]

The EU intervention without Washington was extraordinary and reveals the deeping division between the two in recent months. In effect it was the EU saying to the US State Department, F*** the US, we will end this ourselves.

After hard talks, all major parties including the majority of protesters, agreed to new presidential elections in December, return to the 2004 Constitution and release of Julia Tymoshenko from prison. The compromise appeared to end the months long chaos and give a way out for all major players.

The diplomatic compromise lasted less than twelve hours. Then all hell broke loose.

Snipers began shooting into the crowd on February 22 in Maidan or Independence Square. Panic ensued and riot police retreated in panic according to eyewitnesses. The opposition leader Vitali Klitschko withdrew from the deal, no reason given. Yanukovich fled Kiev.[3]

The question unanswered until now is who deployed the snipers? According to veteran US intelligence sources, the snipers came from an ultra-right-wing military organization known as Ukrainian National Assembly Ukrainian Peoples Self-Defense (UNA-UNSO).


IMAGE: Members of UNA-UNSO marching in Lviv.

Strange Ukraine Nationalists

The leader of UNA-UNSO, Andriy Shkil, ten years ago became an adviser to Julia Tymoshenko. UNA-UNSO, during the US-instigated 2003-2004 Orange Revolution, backed pro-NATO candidate Viktor Yushchenko against his pro-Russian opponent, Yanukovich. UNA-UNSO members provided security for the supporters of Yushchenko and Julia Tymoshenko on Independence Square in Kiev in 2003-4.[4]

UNA-UNSO is also reported to have close ties to the German National Democratic Party (NDP). [5]

Ever since the dissolution of the Soviet Union in 1991 the crack-para-military UNA-UNSO members have been behind every revolt against Russian influence. The one connecting thread in their violent campaigns is always anti-Russia. The organization, according to veteran US intelligence sources, is part of a secret NATO GLADIOorganization, and not a Ukraine nationalist group as portrayed in western media. [6]

According to these sources, UNA-UNSO have been involved (confirmed officially) in the Lithuanian events in the Winter of 1991, the Soviet Coup detat in Summer 1991, the war for the Pridnister Republic 1992, the anti-Moscow Abkhazia War 1993, the Chechen War, the US-organized Kosovo Campaign Against the Serbs, and the August 8 2008 war in Georgia. According to these reports, UNA-UNSO para-military have been involved in every NATO dirty war in the post-cold war period, always fighting on behalf of NATO. These people are the dangerous mercenaries used all over the world to fight NATOs dirty war, and to frame Russia because this group pretends to be Russian special forces. THESE ARE THE BAD GUYS, forget about the window dressing nationalists, these are the men behind the sniper rifles, these sources insist. [7]

Follow the story at Global Research

Immigration. Barack Obama did it and has made History ! Thumb up !

Organizing for Action

CONCERNING FERGUSON CNN IS REPORTING THIS LATEST NEWS ON THE EVE OF THE GRAND JURE DECISION.

Ferguson, Missouri, Police Officer Darren Wilson is in the final stages of negotiations with city officials to resign, according to people close to the talks.

Wilson is a white police officer who shot and killed Michael Brown, a black teen, in Ferguson on August 9.

— Ferguson Police Officer Darren Wilson, who killed Michael Brown, is negotiating possible resignation, sources say. LOG IN http://edition.cnn.com for the latest news.

WHAT COMES NEXT ON THE GOP’S SIDE

Stand with President Obama on immigration -- load images.
+

House Republicans filed a lawsuit regarding President Barack Obama’s « unilateral actions » on health care, Speaker John Boehner announced.

+

CNN: “Republicans hammer legal case against Obama on immigration”

Last night, President Obama announced an historic plan to improve our broken immigration system and protect families from being torn apart.

In response, John Boehner INSULTED him, saying that « President Obama has cemented his legacy of lawlessness and squandered what little credibility he had left. »

Lawlessness ? Little credibility ? From the GOP ? Come on. Let’s be serious just one minute.

Whose side cheated on the electoral law through hidden illegal twitter accounts .

Which side got the entire Press into lies about President Obama’s accomplishments ?

Which side used those mainstream medias as a tool to discourage people from going to the polls, selling them in advance the idea that Democrats have lost it all… because of Obama’s poor approval rate : 45 %, the best politician rate in the Western World. So are his outcomes.

Which side bought the same mainstream medias to lie to Democrats contenders, advising them to keep away from this « Toxic Obama », doomed to failed them ?

Lies after lies, manipulations after distortions and libels, underground maneuvers piled up got the support of only 36% Americans who found it worthy to show up at the polls.

Call this a success and I’m the French President backed by Former president Jacques Chirac, the dialoguer between civilisations without  borders. Ex French Connection’ Don Corleone trying to clean himself up before the last departure.

Call it lawful and credible and I’m Benjamin Netanyahu calling for peace while enforcing illegal settlements inside Palestinian Territories.

We have the duty and the right to compete. What is unacceptable is to cheat in plain sight – first – and -second – to threaten anybody denouncing your lies and miserable conducts including endless racist filibustering.

STARTING FROM NOW ON IT IS GOING TO BE TIT FOR TAT. WE HAVE LEARNT LESSONS FROM THE PAST FROM THOSE WHO COUNT ON POLITICAL TACTICS ONLY TO WIN AN ELECTION SPARING NO MEANS.

AM I AMERICAN ? YES BEFORE EVEN I WAS BORN. JUST LIKE I WAS FRENCH ALL THE SAME. BUT FOR DIFFERENT REASONS.

AM I A STRAY DOG AND CAT LIKE THE HERO OF CNN OR OF THE NYT TALKING ABOUT A SENATOR RUNNER BEING INSULTED DURING THE CAMPAIGN SOMEWHERE IN GEORGIA ? WHEN I HEAR ABOUT GEORGIA I HEAR DR LUTHER KING AND HIS UNIVERSAL MESSAGE. NOT ONLY UNIVERSAL BUT ALSO THE CALL OF THE EXCELLENT PART WITHIN US. THEN I KNOW FOR SURE I WAS THERE EVEN BEFORE I WAS BORN.

STRAY DOGS AND CATS HEROES ? LET THE RACIST’S JURY OF THIS EXCEPTIONAL STUPIDITY REMIND US THE STRAY JEWISH’S STORY, PUT THEIR MASKS OFF AND EXPRESS THEIR JEALOUZY. THEIR RULE GOES LIKE THIS : WHAT I CAN NOT DO, I WILL INSULT IT AND DEMONIZE IT POINTING AT THE SUBHUMANITY OF WHO IS BEHIND THIS SUCCESS STORY (*) I WOULD NEVER RECOGNIZED AS SUCH TO KEEP BREATHING.

IMAGINE A SECOND IF THOSE PEOPLE WERE THE ONES OWNING THE SOIL OF MINES EXTRACTIONS, GAS AND OIL ? IMAGINE…

*  – MANY THANKS AND APPLAUSES TO THE PEOPLES OF THE WORLD WHO SENSED THIS AS THE RIGHT THINK TO DO AND WELCOMED IT AS SUCH : I EXPRESS MY INFINITE GRATITUDE TO THE SCOTTISH PEOPLE – TO CRIMEA AND TO EASTERN UKRAINIANS – TO RUSSIANS AS WELL SUPPORTING THEIR BROTHERS IN DANGER – TO AFRICAN PEOPLE ESPECIALLY FROM BURKINA FASO – TO HONG-KONG YOUTH FIGHTING FOR THEIR FUTURE -TO GAZA AND PALESTINIAN PEOPLE AND NOT TO MENTION AMERICANS AND EVERYWHERE THIS LABEL COULD BE A MOTIVATION FOR ACTION AND FOR MEN AND WOMEN TO STAND UP THEIR GROUND OR TO ADVOCATE THEIR CAUSE TOWARDS THEIR LEADERS.

WE ARE NOT A BREAKING APART AGENT – INSTEAD A CONNECTOR. 

YOU UNDERSTOOD THIS CITIZENSHIP PROJECT WAS YOURS. THANK YOU FOR CONNECTING OUR SOULS TOGETHER TO MOVE FORWARD FOR THE BETTER. PEOPLE OF CATALONIA WE HEARD YOU BUT YOUR SITUATION IS NOT THAT CATASTROPHIC AND CAN FIND A SOLUTION INSIDE A UNITED SPAIN. THAT IS WHAT YOUR PM IS DOING RIGHT NOW. THE SAME PM CAMEROON DID WITH SCOTLAND.

AFTER PRESIDENT CHIRAC GOT HIS POLITICAL PARTY FUNDED BY THE WEALTH OF AFRICAN SOIL CHANNELING DARK MONEY TO FRANCE VIA GENEVA’S OFF-SHORE ACCOUNTS OR VIA BIG SUITCASES FULL WITH AFRICAN STOLEN MONEY  – LATE PRESIDENT  BONGO KNOWS THAT WELL – THE AWARD OF HIS FOUNDATION THIS YEAR WENT TO CLOWNS WITHOUT BORDERS. HA HA HA. INGRATITUDE AND BIG THEFTS.

THIS IS THE FRENCH PRESIDENT OF INERTIA. THE KING OF STATUS QUO. DURING HIS TWO TERMS FRANCE JUST STOOD PERFECTLY STILL AND HE HIS TRYING TO MANIPULATE THE NEXT PRESIDENTIAL ELECTION – DUE TO HIS HATE TOWARDS FORMER PRESIDENT SARKOZY – THE ONLY ONE WHO SURPASSED HIM – HE HIS FAVORING ALAIN JUPPE OVER SARKOZY JUST TO PURSUE HIS HATRED TACTICS AGAINST SARKOZY.

REMINDER : ALAIN JUPPE WAS THE FOREIGN MINISTER OF NICOLAS SARKOZY.

IN 2012, FRENCH CONNECTION’S KING OF INERTIA BROUGHT PRESIDENT HOLLANDE INTO POWER. THE SAME WAY THIS AMERICAN MIDTERM SENATE SHIFTED ON THE OTHER SIDE. THE TACTICS WERE EXACTLY  ALIKE. IT IS LIKE A MIRROR. I THOUGHT AMERICAN’S OUTLETS MORALLY RELIABLE UNTIL THIS MIDTERM.

TO CUT IT SHORT ‘CLOWNS WITHOUT BORDERS’ HAVE WON A PRICE. THANK I’M SUPPORTING PRESIDENT SARKOZY. CONTRARY TO THOSE ‘HAS BEEN POLITICIANS’ WE THE PEOPLE IN THE NAME OF WHOM I’M ENTITLED TO SPEAK UP AND I’M STANDING FOR* ARE LOOKING THE INTEREST OF THE NATION AND NOT PERSONAL INTERESTS AND THE QUEST FOR POWER WITHOUT A PROGRAMME.

(*) WORLD CLASS IS THIS HARD-EARNED LABEL.

AM I A CLOWN ?

WATCH HOW THE WORLD IS SHIFTING AND SHAKING AND ANSWER BY YOURSELF! APPARENTLY THE EARTHQUAKE IS SOUNDING THE WAKE UP CALL FOR THE « WALKING DEAD » AND GHOSTS ALIKE.

…. TIT FOR TAT.

PREVIOUSLY FORMER PM FRANCOIS FILLON AN ALLY OF ALAIN JUPPE AND TO DON  CORLEONE JACQUES CHIRAC, SAID ABOUT ME, FOLLOWING THE PRESS ADVICE « I WAS A WORLD CLOWN ». THIS WAS DURING A CONTEST OPPOSING HIM TO JEAN FRANCOIS COPE FOR THE HEAD OF THE RIGHT WING PARTY : UMP. ERROR. HE WAS DOWNED IMMEDIATELY AND LOST IT ALL SINCE.

THOSE LASTEST DAYS, HE IS CAUGHT IN AN IMBROGLIO LAUNCHED FROM THE ELYSEE PALACE. MR JOUYET, WHO PREVIOUSLY WORKED WITH PRESIDENT SARKOZY, TURNED HIS COAT DURING THE PRESIDENTIAL ELECTION IN 2012 AND REJOINED FRANCOIS HOLLANDE. ACTUALLY HE IS THE ELYSEE CHIEF OF STAFF. TALK TO ME ABOUT POLITICIANS CLOWNS ?

DURING A LUNCH WITH FRENCH JOURNALISTS, HE TOLD THEM A SECRET. APPARENTLY FORMER SARKOZY PM, FRANCOIS FILLON URGED HIM TO SPEED UP JUSTICE TO IMPEACH SARKOZY’S COMEBACK. THOSE JOURNALISTS WERE LOOKING FOR CLUES TO CHARGE SARKOZY IN A BOOK JUST PUBLISHED.

JOURNALISTS PLAYING DETECTIVES LIKE SHERLOCK HOLMES. THEY CLAIMED THEY HAVE GOT A RECORD OF THE LUNCH…

Hahaha I told you I was there before AND I FEEL GOOD.

PRESIDENT OBAMA’S IMMIGRATION SPEECH -VIDEO & TRANSCRIPT.

———————————————————————

For 104 days, the police have lied and said Mike Brown was killed 35 feet away from Darren Wilson’s SUV. It was actually 148 feet.

This distance is essential to the defense and how Darren Wilson must demonstrate that he « reasonably feared for his safety. » At the point in which Mike Brown ran half a football field away, how reasonable is it for an armed officer to fear anyone?

President Obama is addressing the nation tonight about the actions he’s taking to help fix our broken immigration system.

Friends,

President Obama is addressing the nation tonight about the actions he’s taking to help fix our broken immigration system.

That’s exactly what he said he would do — to take action within his authority as president where Congress has refused to act.

It’s been more than 500 days since the Senate passed a comprehensive, bipartisan reform bill, and the House has shown no signs of movement. Every day we fail to act, it’s taking a toll on our country and our economy. Millions of families who want to play by the rules have no choice but to live in the shadows.

That’s why, tonight, President Obama will discuss the things he can do as president while we wait for Congress to move forward on a comprehensive, bipartisan solution.

The other side wants to turn this into some kind of showdown. 

Don’t forget to tune in tonight to hear the details from President Obama. His address starts at 8:00 p.m. Eastern Time.

And, if you agree that this is a time for action to fix our broken system, you should add your name right now:

http://my.barackobama.com/Immigration-Reform

Immigration. « I’m behind the President 100 percent ». A call by Barbara Boxer, US Senator.

Does anyone remember hearing Republicans call it « unconstitutional » when Presidents Ronald Reagan and George H.W. Bush used their executive power to act on immigration?

I certainly don’t.

Now, after House Republicans have refused for 17 months to vote on the Senate’s bipartisan, comprehensive immigration reform bill, they are attacking President Obama for promising to act to fix our broken immigration system.

President Obama is doing the right thing — for our economy, for our families, for our country — by following in the tradition of 10 other Presidents over the last 60 years and using his executive authority on immigration.

And I am behind him 100 percent.

Please take a minute to read my letter to the President, and share it with your friends.

In Friendship,

Barbara Boxer
U.S. Senator

There, the letter goes, quote.

Mr. President, I don’t remember hearing one Republican in Congress complain when Republican presidents took executive action on immigration. I urge you to ignore the angry voices of the do-nothing crowd in Congress who have repeatedly blocked progress on immigration reform. If they really cared about fixing our broken immigration system, they would not be threatening to shut down the government or file wasteful lawsuits — they would just do their job and pass comprehensive immigration reform.

Reforming our immigration system is one of the best things we could do for our economy. A recent USC study showed that immigration reform that includes a path to citizenship would inject $8 billion into California’s economy each year. Nationwide, it would increase our GDP by $1.5 trillion over 10 years, increase wages for workers, and lead to between 750,000 and 900,000 new jobs, according to the Center for American Progress.

MAY I ADD THIS « WE ARE ALL IMMIGRANTS » SO ARE WE -THIS WEEK ON- ALL FERGUSONS-ALLIENS UNDER A DAMNED CURFEW AHEAD OF A JUDGEMENT. THE CURFEW IS TELLING THE RESULT IN ADVANCE AS A PREVENTION  AGAINST ANY CONTESTATION.

YOU DON’T NEED A CHRYSTAL BALL TO VIEW THIS PREVENTIVE CURFEW AS A SIGN OFFICER DARREN WILSON WILL BE SET FREE, TO CONTINUE HIS SHOOTING SPREE. THE APARTHEID SOLDATESQUE IS FULLY OPERATIVE IN MISSOURI AND JUSTICE WILL GIVE THE LAST SHOT TO MICHAEL BROWN BURRIED CORPSE BEYOND THE GRAVE.

SLAVERY IS ALIVE IN AMERICA AS YOU AND ME ARE BREATHING TILL WE FALL UNDER THE APARTHEID POLICE RIGHTS TO KILL ANY NEGRO WALKING DOWN THE STREETS.

i LOVE AMERICA, A NATION WHERE JUSTICE IS QUICK ENFORCING GAY MARRIAGE ACCROSS THE NATION THE FASCIST WAY – SCHNELL, SCHNELL (IN DEUTSCHLAND) – KANSAS IS THE LATEST PLACE TO SUCCUMB UNDER THE AUTHORITARIAN LAW AND HOLD-UP ENFORCEMENT. THE REST OF THE NATION IS IN JEOPARDY. SOONER OR LATER THE NATION WILL be throttled and swallowed up in one bite BY THE OGRE.

GAY MARRIAGE IS A PRIORITY OVER THE MURDER OF A BLACK TEENAGER. GAYS’ PROBLEMATIC IS  A WHITE ISSUE YOU KNOW AND THEIR CONSIDERATIONS ARE NUMBER ONE PRIORITY TO TACKLE SCHNELL SCHNELL i.e. QUICK EMERGENCY.

WHAT IS LEFT IS PRAYER – HOW CAN WE BEG FOR JUSTICE? I MEAN THIS IS JUST CRAZY AND SO STRANGE. NOT ONLY RICH PEOPLE NEVER FACE JUSTICE FOR THEIR WRONG DOINGS –  MONEY EMBEZZLEMENT INSIDE ELECTORAL CAMPAIGN BY REPUBLICANS IS THE LAST ROW – AND NO JUSTICE WILL BE RULED. ON THE OTHER END OF THE CHAIN, UPSIDE DOWN, POOR PEOPLE ARE UNJUSTLY PUNISHED AND NEVER GRANTED JUSTICE EVEN WHEN THEIR CASE SHINES AS THE SUN.

AMERICAN JUSTICE SYSTEM IS BROKEN AND IN GREAT NEED OF REFORM. OF COURSE THIS BEGINS WITH EDUCATION OVER HISTORY OF SLAVERY IN AMERICA, A PILLAR EXPLAINER TO UNDERSTAND THIS UNFAIR TREATMENT AFRICANS AMERICANS ARE DEALING WITH IN AMERICA.

THE AXIS OF ROTATION FOR THIS REFORM IS : WE ARE ALL IMMIGRANTS BLACKS OR WHITES. LATINOS OR CHINESE.

TWO MISSING STEPS TO BUILD A DIFFERENT SCENARIO.

ONCE UPON THE TIME THE SHERIFF ALLMIGHTY LAW WAS PROTECTING THE VICTIMS, THE WEAKS, THE STATE AND THE LAW. NOWADAYS THE SAME SHERIFF HAS REVERSED HIS COAT AND IS NOW TROTTING WITH RICH COW BOYS AND GANGSTERS DURING THEIR RAZZIAS INCLUDING HIDDEN MONEY OFF SHORE. THE MYTH OF JUSTICE IS BROKEN…

Ferguson officer arrested for raping a woman in the jail. Read the legal filing here.

 

THE CHOICE IS PRETTY SIMPLE : EITHER JUSTICE OR WAR IS DECLARED. FERGUSON NEEDS JUSTICE  (Quote 1) SO ARE PALESTINIANS ( Quote 2). May I add Eastern Ukrainians ? Certainly and Naturally.

CNN.  Quote 1. Missouri Gov. Jay Nixon declared a state of emergency ahead of an expected grand jury decision in the Ferguson shooting case.

The grand jury will decide whether to indict Officer Darren Wilson in the death of 18-year-old Michael Brown. The shooting sparked weeks of racially charged protests in the St. Louis suburb.

Quote 2. Three of the men killed in today’s attack at a Jerusalem synagogue were dual Israeli-U.S. citizens and the fourth was a dual British-Israeli citizen, Israeli police spokesman Micky Rosenfeld said.

Get complete coverage of breaking news on CNN TV, CNN.com and CNN Mobile.

THE MORNING AFTER

+ Stray dogs and cats won the Hero title of the Year. CNN word.

+ Israel sows the winds and reaps the storm. Israël sème le vent et récolte la tempête. El-Watan.

>>> After the Senate’s vote against the project, here is a forgotten peace of the puzzle. « AUTHORIZING KEYSTONE XL IS AN ACT OF WAR AGAINST OUR SIOUX PEOPLE AND VIOLATES TREATY LANDS » : (GREAT SIOUX NATION’S SPEAKER)